Házi "gépsonka", vagy löncshús

2022.03.31

Én darált csirkemell és csirkecomb keverékéből készítettem.

A húst tetszés szerint ízesítjük. Só és fokhagyma szerintem mindig mehet bele, a többi a fantáziánkra van bízva.
A képen látható szaltszilvás, de lehet olivabogyósat, zöldborsósat, medvehagymásat is készíteni.Nyugodtan kísérletezgessetek.

Hogyan készül?:
1/2 kiló darált húst megsózta, borzoztam és reszeltem bele egy gerezd fokhagymát. Apróra vágtam 5 szem aszaltszilvát, ezt is beleraktam. Az egészet jól összedolgoztam, és állni hagytam 1 - 2 órát a hűtőben.
2 réteg alufóliát egymásra raktam, és megkentem olívaolajjal. Ebbe, mint egy szaloncukrot, belecsomagoltam az ízesített darált húsos masszát. Egy jénai edénybe öntöttem 3 dl vizet, így helyeztem bele a becsomagolt "gépsonkát". 180 fokra előmelegített sütőben fél órát sütöttem.


Egy teflon serpenyőben olívaolajon kérget sütöttem a "sonkának". Ha nem sütünk neki kérget, akkor megforgatható bármilyen fűszerben, és általában egy keveréket csinálok pirospaprikából, durvára darált borsból és sóból. Ebben görgetem meg a kész "sonkát".


Egészséges, tudom, hogy mi van benne, és biztosan mi nincsen. Nagyon egyszerű, és nagyon hamar megvan, olcsóbb is, mint a bolti ki tudja mit tartalmazó "eredeti" testvérei.- mert nem tartalmaz cukrot, adalékanyagokat, állományjavítókat, térfogatnövelőket.

Bíztatlak Titeket, hogy próbáljátok ki Ti is.

Valentovics Réka
Minden jog fenntartva 2023
Az oldalt a Webnode működteti
Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el